| · oHo Forum guidelines · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
![]() ![]() ![]() |
| chopper |
Posted: May 19 2012, 01:08 AM
|
![]() True experience Group: oHo CO Posts: 1,483 Member No.: 12 Joined: 11-February 07 |
Jo jag vet jag skulle inte borde inte .. Men något kul måste man ha
Så jag köpte Sniper Elite V2 steam kod på game to play siten. 247 spänn så priset är ok. O har man harvat runt i BF3 som sniper så är det här kul. Har nyss börjat så kan inte ge en ärlig recension än. Visst är dessa spel ganska linjära i SP men ändå rätt underhållande. Startade på lättaste nivån för o testa mig fram och hitintills är jag inte besviken även om de lovat att spelets AI skulle kräva lite mer av spelaren så man inte bara kan rusa igenom spelet. Så det ska bli kul o testa svårare nivåer när jag kört igenom spelet på lätt nivå. Brukar alltid testa nya spel på lätt för att få en känsla hur spelet fungerar och sedan höja ribban. Är väl inte allt för svårt just nu men bra för spel egot. He he. Men kommer inte och testa MP läget då jag personligen anser att denna typ av spel ska vara SP spel. MP av denna typ av spel brukar bara bli någon lam ver av cod clon samt ha en massa kidds som fjantar omkring och jagar KD. Så det är oftast inte värt besvär att gå online i spel som detta. Men återkommer med hur bra spelet är när jag hunnit lägga lite mer spel tid. -------------------- |
| chopper |
Posted: Jun 12 2012, 06:56 PM
|
![]() True experience Group: oHo CO Posts: 1,483 Member No.: 12 Joined: 11-February 07 |
Nee online spel suger. Ser detta som SP spel.
Har spelat igenom hela och det är väl hyfsad underhållning men likheten med sniper ghost warrior är för stor. Vi utlovades smartare AI o visst steg svårigheten men från lätt till marksman osv är steget för stort verkar som svårighets graden baseras på kul droppet. Vilket är tråkigt då det inte finns något att kompensera det med ingame. Samt att FI ser dig lättare vid högre svårighets grad. Men så länge du tänker stelth smyg och dödar mer ljudlöst "ljuddämpad pistol" så funkar det bra. Man får gissa kul droppet på varje karta. Men det positiva är att har man spelat igenom så kan man välja att spela valfritt uppdrag på vilken svårighets grad man vill. Så det blir lite tid med att nöta detta spel och får se hur länge det roar. Det är väl som de flesta sådana här spel linjärt typ du måste göra vissa saker för att gå vidare. Och det finns några kartor/uppdrag som har tids press det suger som alltid men om du bara dödar rätt person innom 5 sec så funkar det. Men min utmaning just nu är att bara döda med headshot. En sak är konstig den första gången jag spelade igenom spelet gick det störnings fritt. men andra så hängde sig spelet, antar att det var steam klienten som strulade jäla amerikaner som spelar när jag gör det... ![]() Så helt ok tidsfördriv men lite kort tyvärr man fixar spelet utan att dö lätt på 5 tim... första gången jag spelade... suck! -------------------- |
| chopper |
Posted: Jul 8 2012, 12:40 AM
|
sniper ghost warrior är faktiskt bättre i längden.
Sniper Elite V2 var/är lite för linjärt och har för lite variation mot sniper ghost warrior. men vinner med trevlig ww II miljö. Så jag ser fram emot sniper ghost warrior 2 nu i höst. -------------------- |
![]() |
![]() ![]() ![]() |