| · oHo Forum guidelines · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
![]() ![]() ![]() |
| oHo.Mr.Retrok |
|
![]() Godfather Group: oHo CIC, Admin Posts: 1,123 Member No.: 1 Joined: 1-December 05 |
http://www.sweclockers.com/nyhet/8620-dato...om_ateruppstar/
-------------------- |
| chopper |
Posted: Dec 4 2008, 11:58 PM
|
![]() True experience Group: oHo CO Posts: 1,483 Member No.: 12 Joined: 11-February 07 |
Att vara bakåt strävare o sura hjälper inte den nya ägaren o komma igång.
(Han har inget med det gamla ouppklarade o göra.. ) Tycker vi borde hjälpa till genom att få butiken o fungera.. (Ja tänker handla där..trotts förlust tidigare..) För DatorButiken behövs för bättre jämn vikt i utbudet o priser i Sverige.. O Komplett.se får inte bli för dominant utan behöver en som hjälper till i konkurrensen .. Det tjänar vi kunder på stort Så ja ser fram emot ett nyöppnade.. -------------------- |
| CaptainSobel |
Posted: Dec 5 2008, 12:28 AM
|
![]() I need a medic!! Group: oHo CO Posts: 613 Member No.: 20 Joined: 11-April 07 |
Kanske blir ett besök. Behöver en bärbar dator. Den stationära tar för mycket plats och personalköp via jobbet skall upphöra, så vi får se.
//Sobel -------------------- We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me Shall be my brother; |
| Haubits |
Posted: Dec 5 2008, 10:51 AM
|
![]() I need a medic!! Group: oHo CO Posts: 881 Member No.: 4 Joined: 2-December 05 |
Får jag jobb igen så ska jag bidra lite med att köpa en ny chassi. Eller får jag riktig bra lön så bygger jag en helt eller delvis ny dator. Men roligt allafall att Datorbutiken öppnas åter. Och det var en lättnad att det inte blev RIP som jag först trodde utan det vart Rehab istället.
-------------------- If a sick person is not cured by tar, spirits or sauna, then death is close
![]() |
| snazze |
Posted: Dec 5 2008, 02:07 PM
|
![]() In the ring of fire Group: oHo CO Posts: 260 Member No.: 38 Joined: 29-November 07 |
Likt jesus återuppstår vissa.
-------------------- |
| chopper |
Posted: Dec 5 2008, 04:46 PM
|
||
![]() True experience Group: oHo CO Posts: 1,483 Member No.: 12 Joined: 11-February 07 |
Sobel.. Tex Komplett har bra priser på dator o beställa.. Ska du också börja spela på bärbar?? Va då "tar för mycket plats".. Va är det för klumpar ni köpt o ställt hemma. Ska du också börja spela på Bärbart.. Ja då lär man inte se dig så ofta "Det suger apröv" o spela på en sån där liten låda. En äkta gamer skiter i om datorn är en snygg möbel. (fast min är det..) o fjollar inte med en litenlåda (bärbar) som kan gömmas i ett skåp o bara plockas fram vid surf osv. Bor inte du i ett hus.. o inte får plats med en stationär data...? Ja fattar inget.. vart är utvecklingen på väg .. Det går utför med sverige o riktiga datorer när 08 fjollorna får fram sina "Bra åsikter om hur en dator ska se ut o va" Det är därför de spelar som krattor.. OK kör en bärbar om du ska spela WOW. (som är ett riktigt fjoll spel) En riktig FPS gamer spelar på en dator o inte en liten låda.. o om du ska ha en bärbar som går o spela på så lär den bli dyr.. Låt dig inte dras ner i fjolldata träsket.. OK ja skulle nog kunna skriva minst 3 st sidor om vad ja tycker om fjolliga bärbara datorer..(har en som kostade 21,000 kr o kan väldigt mycket men att spela på ALDRIG..) MEN ja har faktiskt inte med att göra om du skaffar en bärbar o spelar på o ska inte lägga mig i att det hörs ett visst ljud från piskan "datorn är ful o vi behöver en gullig o fin bärbar i ställa på byrån i hallen..det är stil" Nää allvarligt talat lycka till med o hitta en "dator" GL..HF PS. Borde kanske skaffa mig ett liv o inte sitta o skriva så "mycket åsikter" i forum som ja gör. Men en riktig gamer dator är inte bärbar. -------------------- |
||
| KorbenDallas |
Posted: Dec 5 2008, 06:09 PM
|
||
![]() Unstoppable! Group: oHo CO Posts: 426 Member No.: 21 Joined: 11-April 07 |
Chopper, ditt djävla tjat om "08-fjollor" börjar bli ganska tjatigt. Jag förstår att du tycker det är roligt och skämtsamt men du tar upp det så ofta att det blir tröttsamt. Sådana kommentarer kan du ta på något annat forum där det uppskattas, men inte här! //Korben -------------------- ![]() |
||
| chopper |
Posted: Dec 6 2008, 06:21 PM
|
||
OK... Någon är på dassigt humör.. Lite svårt o höra sista inlägget då Banjo Lasse är i högform i kväll.. Men fakta är att riktlinjer för hur datamarknaden ska/bör se ut ..o vad som är "inne" Bestäms faktiskt av trend gurus samt företag som bor i Stockholm eller arbetar där. inget ja hittat på o ja vet att fler spelar med bärbara.. Något jag själv aldrig skulle vilja då jag gillar det klassiska sättet o spela.. smaksak antar jag.. Ett tips.. Läs inte mina inlägg.. O om det uppskattas eller inte avgör inte enbart du. O visst kan ja sluta skriva 08 fjollor för ja vill inte trampa på några ömma tår... O varför ta åt sig något man inte behöver.. Korben ledsen om ja förolämpat dig.. Men det inbegrep inte dig för du jobbar väl inte med den biten.. vad ja vet.. Så du borde inte ta åt dig. O det finns alldeles för mycket fjollor i media cirkusen i dag.. Det är en åsikt jag står för. PS. Sobel jag ska/vill inte lägga mig i om du väljer en Bärbar data. Helt upp till dig. O de kan vara praktiska. Tycker bara att dator spel ska spelas på dessa stora härliga maskiner, även om de tar plats.. Är väl nostalgi nörd vad gäller spel datorer.. Så¨hoppas du inte tog illa upp. O ja skrev med glimten i ögat.. Hoppas du hittar en dator som passar dig.. (Det är inte helt lätt o skapa diskussioner i detta forum utan att någon/några tar illa upp. Samt klankar på ord val. Jul stress kanske??) O du kanske har rätt Korben.. Mina inlägg är alltid lite för rakt på o de passar kanske inte här. Även om de är skrivna med glimten i ögat o med en gnutta ironi.. Vilket ja trodde att det fanns utrymme för här i forumet. Fel av mig tydligen!! Bitter o sur ...NEJ det är ja inte.. Men kanske dags o gå vidare i cyberspace online. Min mail finns om någon vill något.. Ha det bra ni alla i oHo MVH chopper Kul att DatorButiken kommer online igen.. -------------------- |
||
| KorbenDallas |
Posted: Dec 6 2008, 07:52 PM
|
![]() Unstoppable! Group: oHo CO Posts: 426 Member No.: 21 Joined: 11-April 07 |
Nej jag är inte på något dassig humör men jag blir irriterad på dina nedlåtande kommentarer om folk som bor i stockholmsområdet.
Nej, jag jobbar inte med den biten men det handlar inte om huruvida det är stockholmare eller andra som utformar datorer och inte heller huruvida dessa är "fjolliga" eller inte. Det jag blir irriterad över är att du, gång på gång, envisas med att hacka på stockholmare. Är det inte hur datorer designas så är det att vissa gillar att dricka vin eller någon annan obskyr sak som gör att vi förtjänar att hånas. Jag hör dig inte heller hacka på något annat riktnummerområde eller annan grupp personer i sverige, så vad är det med just stockholmare du ogillar? Det bör också noteras att du är den enda i detta forum som så öppet visar ditt förakt för stockholmare. Jag vet att jag inte talar för alla i forumet men jag antar att de övriga skulle reagera om du envisades med att klanka ned på dem. Om du verkligen vill testa kan du ju kalla Sobel för "snutdjävel" ett antal gånger och se hur kul han tycker det är. Eller varför inte kalla Snazze för "MC-bög" hela tiden. Jättekul. Att undvika att läsa dina inlägg är naturligtvis inte en hållbar lösning om man vill följa en diskussion, det kan vi nog alla vara överens om. Att dina inlägg är skrivna med "glimten i ögat o med en gnutta ironi" är svårt att veta. Speciellt då du upprepar samma sak om och om igen. Och nej, du har inte fel. Det finns utrymme för ironi och glimten i ögat här. Dock hoppas jag att alla här är så ärliga att de också meddelar när någon går över gränsen. Något jag just gjorde. Chopper, ingen vill att du skall hålla dig härifrån eller inte uttrycka dina åsikter, men du måste också kunna acceptera att någon säger ifrån när du passerat gränsen för vad som är acceptabelt. Så så, nu kramas vi och är vänner igen chopper. Och om jag sedan får be dig, pretty please, with sugar on top, stop the fucking whining om stockholmare. //Korben -------------------- ![]() |
| CaptainSobel |
Posted: Dec 7 2008, 04:40 PM
|
![]() I need a medic!! Group: oHo CO Posts: 613 Member No.: 20 Joined: 11-April 07 |
Tror nog att det kan funka med bärbar med tanke på att jag inte spelar hela dagarna och inte är en allt för seriös gamer. Bara det inte laggar och det går att använda TS så är jag nöjd. Just nu har vi bara ett halvt hus och en stor brummandes maskin passar inte in nu. Får se i framtiden om det blir en spelhörna någonstans.
Håller med Korb i sak. Om man ironiskt eller med glimten i ögat säger samma sak om och om igen så upphör det ironiska och glimten blir till ett blängande. //Sobel -------------------- We few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me Shall be my brother; |
| snazze |
Posted: Dec 7 2008, 06:43 PM
|
![]() In the ring of fire Group: oHo CO Posts: 260 Member No.: 38 Joined: 29-November 07 |
Visst finns det utrymme för ironi o glimten i ögat,vi är ju en chill clan for
gods sake.Vi har säkert inte samma humor allihopa,vissa saker som jag tycker är kul tycker nog andra är fullständigt fånigt.Även i en liten grupp måste man respektera varandras personer och åsikter. Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt,men det lät rätt ok. Låt oss istället i sann anda av skadeglädje ta ut ev. frustration på varandra på slagfältet,inte i forumet. Tack för ordet -------------------- |
| Haubits |
Posted: Dec 7 2008, 08:21 PM
|
||
![]() I need a medic!! Group: oHo CO Posts: 881 Member No.: 4 Joined: 2-December 05 |
Visa respekt mot varandra och tänk till minst två gånger innan ni skriver. Jag medger att jag har ibland skämtat om Stockholmare och skäms nu när jag såg hur Korpen reagerade även om det inte var jag som skrev illa om 08or. Sen så är det så att det bor folk från alla hörn och kanter av Sverige och Världen i Stockholm. Inkl Finländare och gå och säg fjolla till en Finländare så blir det enkel resa till karolinska. Men jag lyfter på hatten för dig Korpen och tackar att du har gett mej en aha tankeställ. Och när det gäller Bärbar som spel dator så beror det på helt och hållet vad man har för personligt krav till spel. För det finns bärbara som har bra spel prestanda och utveklingen går framåt. och hur ofta glor man på sitt chassi när man spelar, min chassi är under bordet. Så är du sugen på Bärbar Sobel så kör hårt. Och helgens absolut skönaste slut kommentar går till korpen.
-------------------- If a sick person is not cured by tar, spirits or sauna, then death is close
![]() |
||
| oHo.Mr.Retrok |
Posted: Dec 8 2008, 02:22 AM
|
![]() Godfather Group: oHo CIC, Admin Posts: 1,123 Member No.: 1 Joined: 1-December 05 |
*Tråd låst*
-------------------- |

![]() |
![]() ![]() ![]() |