zIFBoards - Free Forum Hosting
zIFBoards gives you all the tools to create a successful discussion community.

Learn More · Register Now
Welcome to Musketon Vooruit. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (5) [1] 2 3 ... Last » ( Go to first unread post )

Problemen, Een lijst van problemen
Marjolein Ridderbos
Posted: Sep 10 2013, 09:50 AM

Administrator

Group: Admin
Member No.: 1

Overzicht verantwoordelijkheid van attributen welke gebruikt worden in de Musketon.

UVO
  • tafels, stoelen
  • theatervloer
  • electr. rolluik
  • telefoon- en internetverbinding
  • verlichting
  • lekkages
VOORUIT
  • krukken, statafels
  • kapstokken
  • whiteboards/beamer/flipovers
  • kantoorartikelen
  • laptop
  • kopieermachine
  • bar/keukenspullen
  • vaatwasmachine
  • kassa
-------------------------------------------------
OVERZICHT PROBLEMEN IN MUSKETON.
  • Dubbele boekingen
  • Vrijwilligers alleen achter bar
  • Geen telefooncentrale (geen overleg mogelijk bij calimiteiten)
  • Oudere vrijwilligers moeten zelf sjouwen
  • Ruimtes (toiletten) worden te weinig schoon gemaakt
  • Risico inventarisatie en evaluatie plan?
  • Alarmzone indeling?
  • Geen automatische- en handmelders van brandmeld installatie
  • Geen openbare Wifi
  • Buitenverlichting hoofdingang en bij A12 repareren
  • Lekkages bij aanhoudende regen...
  • Kapotte Tl-armatuur/theaterspots/discolampen/gloeilampen vervangen
  • Ventilatie systeem schoonmaken + electr. splitsing aanbrengen + bedienbaar ma-
    ken vanuit regiecabine
  • Koelsysteem i.v.m. zomerse temperaturen
  • Luidspreker monitor repareren
Marjolein Ridderbos
Posted: Sep 10 2013, 11:33 AM

Administrator

Om te reageren hoef je geen account aan te maken
klik onderaan (groen plusje) op add reply
vul eventueel een naam in en daaronder in groot tekstvak kan de reactie
klik onderaan op play en type tekst over uit grijs vakje en enter

Maandagavond 09 september hoorde ik het geheel op de voorlichtingsavond aan en merkte dat er heel veel ontevredenheid en verwarring is. De mensen die de avond organiseerden hadden niets met voorgaande opmerkingen en vragen gedaan en waren totaal onvoorbereid aanwezig. Misschien dat ze nu wel wat zullen gaan doen; er zijn tenslotte door hen een aantal zaken toegezegd. Maar voor het geval dat er wederom niets mee gedaan zal worden is het wellicht handig voor ons, alle vrijwilligers en gebruikers van de Musketon, om alle punten eens goed op een rij te zetten. Hier ben ik zelf al mee begonnen, maar dit kan worden aangevuld of worden aangepast.
Daarnaast kunnen we hier ook elkaar bereiken/reageren en zo nodig elkaar vinden om gezamenlijk een eventuele actie aan elkaar voor te stellen...
Mijn naam is Marjolein Ridderbos en ik organiseer al 20 keer het Swing/dansfeest voor mensen uit de wijk en ben daarnaast al ruim 22 jaar werkzaam als vrijwilliger bij de Speel-o-theek in de Musketon.
Arjen de Groot
Posted: Sep 10 2013, 01:01 PM

Unregistered

Namens inloophuis Het Knooppunt (inloopruimte A33, soms ook A32)
ahdegroot@hetnet.nl / 06-40967674 / www.lunetten.nl/knooppunt
5x in de week inloopochtend, Voedselbank, Ruilwinkel en andere activiteiten.

Problemen:
Ik sluit me bij de opmerkingen van Marjolein Ridderbos aan en ben bang dat de hele operatie (met name splitsing technisch en sociaal beheer) veel meer geld gaat kosten dan het oplevert.
Nu al kan ik een technisch probleem melden, waarvoor tevergeefs verschillende keren met de UVO is gebeld: buitendeurslot van A33 (eigen ingang) geeft problemen.
Wat ik verder erg omslachtig vind, is de reservering via formulieren. Ik heb dit keer voor alle activiteiten tegelijk ÚÚn formulier ingevuld maar nog geen antwoord gekregen.
N.B.: het betreft hier een ruimte waarvoor indertijd een samenwerkings- en gebruiksovereenkomst met Portes is gesloten, we mochten de ruimte om-niet gebruiken (behalve schoonmaakkosten), brachten zelf inventaris mee, hebben de verbouwing gefinancierd en financieren nu nog de professionele begeleiding van de vrijwilligers en activiteitenkosten.
We hopen van harte dat deze constructie kan blijven bestaan, Vooruit wil ook met ons blijven samenwerken, maar hebben daar van de kant van de gemeente nog geen zekerheid over gekregen. Mocht onze Stichting huur moeten gaan betalen, dan is het einde verhaal. Terwijl wij behoorlijk wat kwetsbare mensen, vaak ook met psychiatrische achtergrond, opvangen.
jennifer / vrijwilligster kinder
Posted: Sep 10 2013, 01:37 PM

Unregistered

Hoi, voor t lijstje,

- verbouwing toiletten en bar/spoelbak/koelkast voor kinderdisco en jongerenwerk is verkeerd en niet gedaan.
- nieuwe organisaties hebben niet het fatsoen of de tegenwoordigheid van geest gehad om zelf actief even contact te maken met de contactpersonen van de gebruikersgroepen van het gebouw.
- gemeente UVO/Vooruit hebben overdracht (= contact) niet gedaan.
- door onhandige en ontbrekende communicatie dreigen vrijwilligers af te haken.
- 'eigen kracht' van burgers wordt ge´nterpreteerd als 'ik doe niks tot me wat gevraagd wordt'. Dat is een denkfout. Uvo en Vooruit horen actief met de bewoners te schakelen en initiatief te nemen om in contact met de bewoners te weten te komen wat de bewoners nodig hebben om de activiteiten te doen. UVO en Vooruit moeten de randvoorwaarden faciliteren, co÷rdineren, regelen enz.
Gert Nijenhuis
Posted: Sep 10 2013, 02:48 PM

Unregistered

Kan iemand mij de site geven waar ik de formulieren moet invullen voor de aanvraag van een activiteit. Ik was gisteren ook bij de bijeenkomst als externe huurder. En heb voor vanaf eind oktober 1x per maand een dansavond activiteit afgesproken bij Arjan en Marjon. Deze staan allemaal genoteerd in de agenda t/m mei 2014. Maar wil deze graag laten vastleggen via de daartoe bestemde formulieren.

Ik heb de problemenlijst ook nog even bekeken en met de aanvullingen van Jennifer en Arjen heb ik geen aanvullingen. Behalve dat er ook gesproken werd over het aanbrengen van een soort presentiebord. Wie is wanneer van de organisatie aanwezig.
hoop even te mogen horen wij wie ik moet zijn voor de formulieren.

Ik ben dansleraar en geef danscursussen en dansavonden.
Step by Step Utrecht
030 2314355
Jacqueline Sluis
Posted: Sep 10 2013, 03:46 PM

Unregistered

Gisteren was ik voor het eerst en werd totaal overvallen.
Ik miste vooral een strakke regie, waardoor het een chaos werd en bepaalde
mensen veel aandacht kregen, soms heel gŕnant.
Zelf lukte het me niet om ertussen te komen en ik ergerde me ook aan het
niet goed luisteren. Ook had ik het idee dat sommigen alleen met hun eigen
stukje zaten, waardoor vragen herhaald werden. Hopelijk wordt de bijeenkomst
over 4 weken wel goed voorbereid.

Ik schrok ook van de verantwoordelijkheid die je krijgt als je een
handtekening hebt gezet. Ik vroeg me af of dit iets is om door een advocaat
uit te laten zoeken of dit wel mag.

Als de communicatie beter was geweest vanuit UVO/vooruit, waren veel
ergernissen voorkomen.

voor het lijstje: Moeten de vrijwilligers een bhv cursus gaan doen.?
Rob
Posted: Sep 10 2013, 04:03 PM

Newbie

Group: Members
Member No.: 2

Twee aanvullingen op de klachten lijst;

Tot nu toe hebben we het wel veel over de telefoon gehad,
Maar wat gebeurd er binnenkort nog meer met bijvoorbeeld, de kabel aansluiting voor TV (dus geen voetbal wedstrijden meer kijken met z'n allen) of met het openbare WiFi ?

Het door de gemeente aangelegde WiFi is beveiligd met een wachtwoord, en geeft alleen signaal op de receptie en op het kantoor, dus niet in de vergader ruimtes, theaterzaal.

Vriendelijke groet Robert Jan de Boer (theater technicus)
Lia Oosterwaal / Co÷rdinator Nat
Posted: Sep 10 2013, 08:16 PM

Unregistered

Ik zou meer willen inzetten op de verantwoordelijkheid die je krijgt
toebedeeld. Kun je dat wel vragen van vrijwilligers?
Verhaal BHV is gecompliceerder: als BHV-ers moet je het ontruimingsplan
kennen en weten wat jouw taak daarin is.... dat lijkt me een onmogelijke
opgaaf.
Ik ga onze groep afmelden als gebruiker van de musketon, als ik -ik kreeg nu
de papieren toegestuurd- alles inderdaad moet tekenen.
Gisteren hoorde ik meer geluiden in die richting: vrijwilligers die tegen
hun wil stoppen. Dat geluid zou doorgegeven moeten worden aan de politiek.
Iets voor deze 'groep'? Voor het BOL?

Rob
Posted: Sep 10 2013, 09:25 PM

Newbie

Member No.: 2

BHV, valt op zich wel mee, ik heb 'm namelijk zelf ook ooit eens gehaald, het is vooral logisch nadenken bij calamiteiten, en dat is op zich best nuttig.

Maar het is wel heel vervelend dat deze door de gemeente bij aanvraag van een ruimte deze als verplicht wordt gesteld, terwijl op de website van de rijksoverheid dit niet als verplicht wordt gesteld. En het is ook vervelend dat als de gemeente zelf een avond organiseerd, zich dan zelf ook niet aan de BHV verplichten houdt.

Maar Hieronder een verhelderend stukje van de Rijksoverheid website; http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ar...lening-bhv.html

Opleidingseisen BHV'ers
===============
Er zijn geen speciale opleidingseisen voor bedrijfshulpverleners. De wet schrijft alleen voor dat zij snel en juist moeten handelen. Het gaat dan om situaties die volgens de Risico-inventarisatie en -evaluatie kunnen voorkomen.

Vrijwilligersorganisaties: BHV niet verplicht
===========================
Organisaties die volledig draaien op vrijwilligers hoeven geen BHV te hebben. Dit moet wel als er minstens 1 werknemer in dienst is.

Vriendelijke groet Robert Jan de Boer (theater technicus)
In bezit van VCA, veilig werken op hoogte, BHV en VOP (elektra)
Marjolein Ridderbos
Posted: Sep 11 2013, 08:09 AM

Administrator

Omdat ik alleen mail-adressen van jullie heb, weet ik niet precies wie daar bij horen en daarom doe ik het maar even zo. Mochten jullie trouwens nog andere mensen spreken die ook met de Musketon te maken hebben, geef dan deze link ook even aan hen door.

Jennifer (vrijwilligster kinderdisco) of jij contact wil opnemen met Robert Jan de Boer (theater technicus) i.v.m. jouw klacht over de verbouwing.... Hij wil daar binnenkort mee verder.

En weet iemand het antwoord op de vraag van Gert Nijenhuis?
"Kan iemand mij de site geven waar ik de formulieren moet invullen voor de aanvraag van een activiteit?"
Marjolein Ridderbos
Posted: Sep 11 2013, 03:33 PM

Administrator

Ik werd net benaderd door Roel Breed.
Hij is verbonden aan de school van journalistiek en op zoek naar een geschikt onderwerp over een wijkproject stuitte hij op onze problemen bij de Musketon.
Zijn vraag is of er iemand morgen een gesprek met hem hierover wil voeren.
Hij zelf zal hier ook zijn verzoek nog plaatsen en mensen die dit zouden willen doen kunnen daar dan op reageren. Wie weet snijdt het mes aan twee kanten?
RoelBreet SvJ
Posted: Sep 11 2013, 03:48 PM

Newbie

Member No.: 3

Hallo,

Ik ben inderdaad op zoek naar een onderwerp in jullie wijk en het lijkt me een heel interessant idee om het hier over te gaan hebben. Als ik het goed heb begrepen is de situatie voor vrijwilligers een stuk lastiger geworden doordat vanzelfsprekende voorzieningen zelf verzorgd moeten worden en er andere eisen aan jullie worden gesteld dan voorheen.

Ik zou het hier morgen heel graag over willen hebben zodat ik er een artikel voor onze wijkprojectkrant zou kunnen typen. Ik ben om 13.30 klaar met werken morgen en ik hoor dus graag wie mij namens de vrijwilligers te woord wil staan.

Mijn telefoonnummer is 0623408971 en een email kan verstuurd worden naar roelbreet@live.nl

Groet,

Roel Breet
Student Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht
Gert Nijenhuis
Posted: Sep 11 2013, 04:24 PM

Unregistered

ik be er inmiddels achter hoe een formulier in te vullen aan te vragen:
dit loopt via: vastgoedloket Utrecht. email: vastgoed@utrecht.nl, tel 030 286 2602
Wel vervelend dat je voor steeds dezelfde activiteit (ellke laatste zaterdag v/d maad een open stijldansavond) Heb nu voor 1 avond een formulier ingevuld met de vraag of ik dat voor elke avond apart moet invullen. Zodra ik daar antwoord op heb, zal ik dit melden. groet Gert Nijenhuis.

mascha theatergroep
Posted: Sep 12 2013, 07:18 AM

Unregistered

Buurtbewoners,

Ik heb vooral heel veel moeite met de verantwoordelijkheid die bij vrijwilligers wordt neergelegd. We moeten zelf zorgen dat er in elke gebruikersgroep een BHV-er aanwezig is. BHV staat voor bedrijfshulpverlener. Ik ben dat zelf ooit geweest, via mijn vorige werkgever. Dat hield in een deel EHBO en een deel brandbestrijding. Een pittige taak, die niet aan iedereen werd gegeven op mijn voormalig werk,. Hier wordt nu van groepen ouderen verwacht dat die ook iemand zo'n cursus laten doen, waarvan ik me afvraag of die dit fysiek nog kunnen, brandweerman kan niet iedereen worden en reanimeren is ook loodzwaar. Los van het feit dat het duur is en dat je daar een aantal dagen voor op cursus moet en jaarlijks op herhaling. Echter, als vrijwilliger moet je nu richting de gemeente laten weten dat je een BHV-er geregeld hebt als je gebruik wil maken van een ruimte in de Musketon. Als je binnen de groep niemand hebt die BHV-er is, en daar heb je veel kans op gelet op het feit dat die eis pas deze zomervakantie is gecommuniceerd, en iemand zou onverhoopt niet goed worden in je groep, dan is er niemand die kan reanimeren, terwijl degene die de lijst heeft ingevuld hier wel garant voor heeft gestaan richting gemeente. Ook bij brand is het de vraag of je passende maatregelen kunt nemen. De eerste paar keer toen we op mijn werk een brandoefening deden zou als de situatie echt geweest was ongeveer 15% van het personeel het niet overleefd hebben, terwijl we al een training gehad hadden. Dus als er iets mis gaat met iemand die onwel wordt of als er iets goed mis gaat bij brand en een familielid een claim legt bij de gemeente dat er in het gebouw geen bhv-er was, dan kan de gemeente eenvoudig doorverwijzen naar een van de vrijwilligers. Diezelfde vrijwilligers zijn onverzekerd voor letselschade. De gemeente liet voorkomen alsof er een verzekering voor vrijwilligers is, maar die dekt dit niet, zo is al uitgezocht. Bij een letselclaim voor iemand die overlijdt kan het al aanzienlijke schade zijn van duizenden euro's, maar dat kan helemaal hoog zijn als iemand invalide wordt en niet meer kan werken en dan kan het echt in de tonnen of miljoenen lopen. Als particulier ben je daar niet tegen gedekt als je de claim krijgt vanuit je vrijwilligerswerk, althans meestal niet. Om die reden heb ik inderdaad besloten deze verantwoordelijkheid niet op me te nemen. Ik neem aan dat er meer vrijwilligers volgen. Dat zou ook een signaal zijn naar de politiek en uvo/vooruit dat hierin zsm alsnog een oplossing gevonden moet worden.

Ik heb maandag geopperd om als gemeente een bijdrage te leveren aan alle verenigingen om een formele vereniging te worden. Met een notaris zou wellicht een aantrekkelijke prijsafspraak gemaakt kunnen worden als het om meerdere verenigingen gaat, waarmee mogelijk de hoofdelijke aansprakelijkheid van de mensen die moeten tekenen kan komen te vervallen. De toezegging is nu dat de gemeente dit binnen 4 weken uitzoekt. Ik ben benieuwd waar ze mee komen. Heel vreemd dat een zo voor de hand liggende oplossing door de ambtenaren zelf niet bedacht is.

Een risico vind ik ook dat er nu een vrijwilliger achter de bar staat in plaats van een professional. Ik heb de afgelopen paar jaar situaties gezien van ongewilde (beschonken) gasten die de Musketon in kwamen, die met zachte doch dwingende hand er door Marcel uitgezet werden. Hij deed dit heel vriendelijk doch dwingend. Daardoor liepen dit soort incidenten niet uit de hand. Ik vind het super dat er nu een vrijwilliger bereid is 30 uur bardiensten te draaien, en waardeer dit erg, maar kan me niet goed voorstellen dat hij als niet-professional dit ook zo op kan lossen. De manier waarop hij mensen wijst op de sluitingstijd maakt dat ik niet verwacht dat hij dit zo subtiel zal aanpakken dan. Dat maakt het onveiliger. Daarnaast is hij ook niet altijd aanwezig. De opmerking van een van de aanwezigen gisteravond dat zij haar kind niet meer alleen naar de bibliotheek laat gaan kan ik dus wel plaatsen. Er is nu geen toezicht meer, en als die er is, is de vraag of er professioneel omgegaan kan worden met dreigende conflictsituaties.

Gisteren was ik in de Musketon. Ik begrijp van de vrijwillige barman dat het s avonds best rustig is daar. Het zou goed zijn als meer buurtbewoners eens binnen zouden lopen en in de open ruimte bij het haardvuur elkaar eens zouden spreken. Dat zou de baromzet goed doen en zorgen voor goede buurtcontacten. Toen ik opperde eens per maand zo'n inloopavond te agenderen, en ik best bereid was dit te promoten, gaf de barman aan dat hij daaraan niet begon omdat hij dan de troep zou moeten opruimen. Toen ik aangaf bereid zijn dat zelf op me te nemen, en de open haard resten op te zullen ruimen, werd hij boos. Dat haardvuur kon wat hem betreft het beste zo snel mogelijk weg en mag niet meer gebruikt worden. Wat natuurlijk ook best te begrijpen is, omdat er geen BHV-ers meer in het pand zijn. Maar toch zonde dat een buurthuis niet voor dit soort initiatieven te gebruiken is.

Het is absurd dat de gemeente aangeeft de tarieven te zullen veranderen per 1 januari 2014 zonder dat ze kan aangeven om wat voor verhoging dat zou kunnen gaan, en ook geen richtbedrag kan noemen, en dat dit pas in december bekend gemaakt kan worden. Hoe kun je dan nog op tijd iets anders gaan zoeken, als dat al lukt?

Bovendien is door Portes en zelfs door Vooruit steeds geroepen dat er tot 1 januari 2014 niets zou veranderen. We konden tegen dezelfde voorwaarden gebruik blijven maken van de ruimtes. Nu wordt echter pas gecommuniceerd dat dit alleen zou gaan om de tarieven. Eerdere afspraken worden ontkend. De huurvoorwaarden zijn dus wel veranderd, zoals de eisen aan BHV dus. En die zullen lopende dit jaar nogmaals bijgesteld worden. De vraag is hoe dit gecommuniceerd wordt. Tot nu toe worden steeds toezeggingen gedaan dat er met ons gecommuniceerd wordt, maar gebeurd dit niet of verkeerd. De laatste bijeenkomst zouden de aanwezigen een verslag krijgen, maar die is nooit aangekomen. Facturen en berichten aan gebruikersgroepen worden naar verkeerde mailadressen gestuurd zodat maandagavond mensen bezig waren facturen uit te wisselen om over de juiste gegevens te beschikken. Verder zijn er facturen gestuurd naar personen over de week waarin de Musketon gesloten was. Pijnlijk als je daar met een groep voor de deur staat, en de Musketon is dicht, terwijl je dit niet gemeld is, en je krijgt er ook nog een rekening over.

Bovendien is niet duidelijk met wie wat besproken kan worden. Vrijwilligers worden van kastje naar muurtje gestuurd en hangen aan de lijn. Op mijn mail van maandag aan zowel Vooruit als UVO kreeg ik een mailbericht die meer spam leek als serieuze mail, van de letters waren geen woorden te maken. Dat staat wel symbool voor de wijze van communicatie de afgelopen tijd. Onsamenhangend en geen verhaal van te maken.

De suggestie van iemand om een lijst te maken met telefoonnummers en mailadressen en die maandag neer te leggen, was broodnodig. Ik ben benieuwd of die lijst er ook echt komt te hangen. De toezegging van Vooruit en UVO was dat die er maandag ligt. Dat zou fijn zijn.

Verder werd er al veel vaker geopperd om de barprijzen te verhogen, in ieder geval in de bijeenkomst voor de zomer al, en bijdrages te vragen aan de verschillende gebruikersgroepen zodat er een betaalde kracht kan blijven als Marcel of Marion, die BHV-er zijn. Het verbaast me dat UVO en/of Vooruit nog steeds niet geïnventariseerd hebben wat groepen hierin bereid zouden zijn te doen. Het overlaten aan buurtbewoners (we doen het samen) is wel heel makkelijk. Groepen hebben geen idee welke groepen er allemaal gebruik maken van de Musketon en kunnen hierover dus ook niet met elkaar overleggen. Wie weet dat met die bedrages wel op een of meerdere avonden een professioneel barman ingehuurd kan worden met BHV op zak. Dan hoeven die groepen ook niet te tekenen voor zelf regelen van BHV.

Ik had graag gebruik gemaakt van een van de ruimtes in de Musketon om kindertheater op te zetten, maar zie daar nu vanaf. De verantwoordelijkheden die bij me neergelegd worden wil ik niet dragen.

PS deze uitwisseling zou goed passen op de website lunetten.nl

Guest
Posted: Sep 12 2013, 07:26 AM

Unregistered

Roel,

wie weet een idee om je artikel ook te plaatsen op www.lunetten.nl en/of naar AD te sturen.
« Next Oldest | Portes -> Vooruit | Next Newest »
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic OptionsPages: (5) [1] 2 3 ... Last » Quick Reply

Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0380 seconds · Archive